سه شنبه, ۰۶ آبان ۱۳۹۹
۱۱:۲۴
۱۱۱
طبقه بندی:
بانک و بیمه
به گزارش پایگاه خبری توسعه تعاون، از آنجایی که محیط زندگی ما سرشار از ریسک است، شرکتهای بیمه کاری که میکنند این است که در صورت وقوع رویداد زیانبار ناشی از ریسک، زیان مالی وارده را جبران میکنند، لذا بیمه ابزاری برای جبران مالی زیان یا خسارت وارده است.
بیمه به عنوان یکی از ابزارهای مالی مدیریت ریسک و تامین امنیت و آرامش خاطر از یک سو سبب گسترش رفاه اجتماعی و از سوی دیگر باعث رونق اقتصادی در کشور میشود. صنعت بیمه به عنوان یکی از شاخصهای توسعه یافتگی از یک سو به عنوان یکی از عمدهترین نهادهای اقتصادی مطرح بوده و از سوی دیگر فعالیت سایر نهادها را پشتیبانی میکند.
با شیوع ویروس کرونا در کشور، شرکتهای بیمه حامی مردم در شرایط سخت بودند و با ارائه محصولات و پوششهای جدید بیمه ای، خسارتهای وارد شده را جبران کردند.
در همین رابطه علی اکبر اکرامی مدیرعامل بیمه امید در خصوص عملکرد صنعت بیمه در دوران کرونا اظهار کرد: عملکرد این صنعت در دوران کرونا بسیار مثبت بوده و به نحوی این ویروس، به سود صنعت بیمه در کشور بوده است.
وی افزود: شیوع این ویروس در کشور، وظایف ذاتی صنعت بیمه ایران را با مشکل روبه رو نکرد. در شرکتهای بیمه، بیمه نامه کرونا طراحی نشده بود، اما با شیوع این ویروس در کشور، شرکتهای بیمه توانستند با طراحی و ارائه محصولات جدید و بیمه نامه کرونا، بازار را دست بگیرند و خسارتهای مالی آنها را جبران کنند.
در ادامه حسین کریمخان زند، مدیرعامل بیمه نوین در گفتگو با خبرنگار پول نیوز عنوان کرد: درخصوص شیوع ویروس کرونا و پاندمی بیماری کووید-۱۹ نیز بیمه نوین علاوه بر پرداخت خسارتهای بیمارهای مبتلا به عنوان وظیفه ذاتی خودبه عنوان یک شرکت بیمه، اقدامات دیگری را نیز ترتیب داده است.
زند ابراز کرد: در همان ابتدای شیوع ویروس کرونا با توجه به وضعیت خاصی که این بیماری در جامعه به وجود آورده بود، همکاران ما در بخش طراحی محصول وارد عمل شدند و این بیماری در "طرح دُرّین" و نیز در پوشش امراض خاص تکمیلی بیمه نامه عمر و سرمایه گذاری بیمه نوین، تحت پوشش قرار گرفت.
وی در ادامه گفت: "طرح دُرّین" یک بیمه نامه حوادث انفرادی است که در آن پوششهای بیمهای مختلفی همچون جبران هزینههای درمانی ناشی از بیماری کرونا، پرداخت مستمری ماهانه به مدت ۱۰ سال در صورت فوت ناشی از حادثه بیمه شده، از کارافتادگی، نقص عضو و نیز هزینههای پزشکی ناشی از حادثه، ارائه میشوند. از سوی دیگر با توجه به ریسک حضور فیزیکی افراد در جامعه، تمهیدات فروش این محصول صورت الکترونیکی نیز به صورت کامل انجام شده است.
همچنین مهدی مهدوی مدیرعامل بیمه سرمد در خصوص عملکرد این شرکت در دوران کرونا گفت: در شرایط شیوع ویروس کرونا، حق بیمه عمر و زندگی ۲۸ درصد رشد را تجربه کرده است همچنین در مجموع بالغ بر ۸۲ درصد، افزایش حق بیمه در این شرکت صورت گرفته است.
وی افزود: ویروس کرونا تاثیری در فروش بیمه نامه نداشته است و در شرایط فعلی اقتصاد کشور برخی از بیمه گذاران، مطالبات خود را به فاصله زمانی پرداخت میکنند.
مدیرعامل بیمه سرمد بیان کرد: در رشتههای بیمه حوادث، ۲۵۰ درصد رشد داشتیم که عمدتا ناشی از فروش بیمههای کرونا بوده است همچنین بیمه نامههای مسئولیت ۱۰۶ درصد و بیمه نامه آتش سوزی ۹۸ درصد رشد را تجربه کردند.