توسعه تعاون:پس از صدور بخشنامهای مبنی بر ارائه خدمات بیمهای بدون نیاز به نسخه فیزیکی بیمه نامه شخص ثالث، بیمه مرکزی با انتشار اطلاعیهای نسبت به شفاف سازی برخی از ابهامات موجود، اطلاع رسانی کرد.
به گزارش پایگاه خبری توسعه تعاون به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، در این اطلاعیه آمده است: تصمیم به ارائه خدمات بیمهای به بیمه گذاران بدون نیاز به نسخه فیزیکی بیمه نامه شخص ثالث به مفهوم حذف شبکه فروش از فرایند عرضه بیمه نامه مذکور نیست و شبکه فروش همچون گذشته نقش و کارکرد خود را حفظ خواهد کرد. بر اساس همین گزارش واحدهای صدور (اعم از شعب و نمایندگان) در شرکتهای بیمه موظفند با رعایت دقیق مقررات مربوطه نسبت به تبیین و تشریح اهداف و منافع این طرح برای بیمه گذاران اقدام لازم را به عمل آورند. بدیهی است با دریافت شماره تلفن همراه از بیمه گذاران و ثبت آن در شبکه صدور، امکان هر گونه اطلاع رسانی پیامکی وجود دارد و شرکتهای بیمه علاوه بر اطلاع رسانی الکترونیکی در صورت درخواست بیمه گذاران موظفند نسخه چاپی بیمه نامه را نیز در اختیار آنان بگذارند.