پایگاه خبری توسعه تعاون
شنبه, ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ ۰۸:۲۲ ۸۵
طبقه بندی: بانک و بیمه
چچ
چالشی که صنعت بیمه را تهدید می کند

چالشی که صنعت بیمه را تهدید می کند

توسعه تعاون:دکتر دلفراز مدیرعامل بیمه ملت در مراسم تکریم و معارفه معاون فنی و مدیریت درمان و روابط عمومی با تاکید بر اینکه بازسازی، نوسازی و تغییر و تحول در مدیریتِ بخش های مختلف سازمان متناسب با تغییرات محیطی از عوامل تاثیر گذار در پویایی، رشد و ماندگاری سازمان است.

به گزارش پایگاه خبری توسعه تعاون به نقل از روابط عمومی بیمه ملت، دکتر دلفراز مدیرعامل بیمه ملت در مراسم تکریم و معارفه معاون فنی و مدیریت درمان و روابط عمومی با تاکید بر اینکه بازسازی، نوسازی و تغییر و تحول در مدیریتِ بخش های مختلف سازمان متناسب با تغییرات محیطی از عوامل تاثیر گذار در پویایی، رشد و ماندگاری سازمان است، اشاره نمود که بیمه ملت به واسطه قابلیت و توانایی ها و توانگری مالی خود یکی از شرکت های شناخته شده و معتبر در مجموعه صنعت بیمه بوده و از اینرو هر گونه تغییر در حوزه های مختلف شرکت حتما" در راستای رشد و تعالی بیشتر و متناسب با برنامه های استراتژیک سازمان خواهد بود تا در آینده شاهد اتفاقات سازنده و تعالی بیشتر شرکت باشیم.
وی در بخش دیگری از سخنانشان با اشاره به نگاه آینده نگر در فرآیند مدیریت ریسک، اظهار نمودند: ماهیت وجودی شرکت‌های بیمه به گونه ای است که پیوسته با رویدادهای نامطلوب مواجهند و از اینرو یکی از بهترین ابزارها برای پیشگیری و یا مدیریت نمودن چنین رویدادهایی، استفاده از تکنیک های مدیریت ریسک است که می‌تواند تا حدود زیادی به افزایش اثربخشی و بهبود اجرای استراتژی سازمان کمک نموده و موجب شود تا تصمیمات هوشمندانه‌تر اتخاذ گردد .
مدیر عامل بیمه ملت ارائه خدمات مناسب به مشتریان و ایفای تعهدات در زمان مقرر و اساسا" بقاء و سودآوری شرکت های بیمه را در گرو دریافت به موقع حق بیمه بیان نموده و اضافه داشتند که یکی از ریسک های پر خطر که امروزه اکثر شرکت های بیمه را تهدید می نماید آنست که بیمه نامه ای صادر می شود و به تبع آن قرارداد در اسناد مالی شرکت ثبت می گردد، تعهد ایجاد می شود، مالیات مترتبه و نیز سهم بیمه مرکزی از محل اتکایی اجباری محقق می شود، لیکن تمام یا بخش عمده ای از حق بیمه وصول نمی شود و این چالشی است که ادامه فعالیت شرکت های بیمه را با بحران جدی مواجه می نماید. از اینرو مسیر فعالیت شرکت های بیمه باید به سمت و سویی حرکت کند که در قبال تعهدات ایجاد شده، امکان وصول حق بیمه نیز میسر گردد. از اینرو وی استراتژی بیمه ملت در حوزه فروش را علاوه بر حضور فعال در بازار، انتخاب ریسک های مطلوب و مهمتر از همه امکان نقد شوندگی حق بیمه در سر رسیدهای مقرر اعلام نموده و تاکید داشتند که حوزه های فنی، بازاریابی و شبکه فروش باید این موضوع را به عنوان یکی از محورهای اساسی برنامه استراتژیک شرکت، در دستور کار فعالیت های خود قرار دهند.
دکتر دلفراز در ادامه سخنانشان با اشاره به اهمیت تامین منابع مالی و استفاده موثر از وجوه بویژه در حوزه سرمایه گذاری، تلاش برای وصول مطالبات معوق را امری مهم بر شمرده و اظهار داشتند بی تردید این موضوع علاوه برانکه وضعیت تامین منابع مالی را بهبود خواهد بخشید، زمینه های لازم جهت سرمایه گذار و سود آوری بیشتر را نیز فراهم خواهد آورد و لذا بیمه ملت بر اساس همین ضرورت، اولویت اول خود را وصول مطالبات قرار داده است.
ایشان شفافیت در اسناد مالی و روشن بودن میزان دریافت ها و چگونگی هزینه کردها را بسیار مهم و موجب سلامت سازمانی دانسته و و آن را سندی ناظر بر نحوه مدیریت و اداره سازمان عنوان کردند و در این راستا از اصلاح و تدوین آئین نامه های مالی، معاملات و بازیافت و تصویب آن درجلسه هیات مدیره شرکت و راه اندازی نرم افزار مالی در راستای نزدیک شدن به این شفافیت خبر داد.
اصلاح و تصویب چارت سازمانی با هدف چابک سازی سیستم از دیگر اقداماتی بود که مدیرعامل بیمه ملت به آن اشاره نمود.
در پایان دکتر دلفراز، ضمن تقدیر از خدمات و تلاش های فرهاد عظیمی در طول مدت تصدی معاونت فنی بیمه های اموال و مسئولیت، وی را به عنوان مشاور مدیر عامل در حوزه بازاریابی و مسعود قراگوزلو را به عنوان معاون فنی معرفی کرد.
همچنین مسعود همتی به عنوان سرپرست مدیریت درمان و حسینی به عنوان سرپرست مدیریت روابط عمومی منصوب و معرفی شدند.

آدرس کوتاه شده: