پایگاه خبری توسعه تعاون
سه شنبه, ۲۰ تیر ۱۴۰۲ ۱۱:۴۸ ۱۳
طبقه بندی: بیمه
چچ
تارنمای «تأمین‌نما» رونمایی شد

تارنمای «تأمین‌نما» رونمایی شد

توسعه تعاون: با هدف ارتقای شفافیت و دسترسی همگانی به اطلاعات و آمارهای سازمان تأمین‌اجتماعی، تارنمای "تأمین ‌نما" با محوریت ارائه شفاف اطلاعات در زمینه جامعه تحت‌پوشش این سازمان و نیز تعداد و هزینه‌های خدمات متنوع بیمه‌ای و درمانی به بیمه‌شدگان و بازنشستگان معزز سازمان، در نشانی tamin-nama.ir در دسترس عموم قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری توسعه تعاون، میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در جریان رونمایی از این سامانه در حاشیه نشست خبری آغاز هفته تأمین‌اجتماعی، با تأکید بر اهمیت شفافیت در حرکت‌های تحولی این سازمان، گفت: از ابتدای دوره مدیریتی جدید سازمان تأمین‌اجتماعی، سه مفهوم "تحول"، "عدالت" و "اعتماد" را مطرح کردیم. برای ایجاد تحول، نیازمند تحقق عدالت و اعتماد هستیم و یکی از مفاهیمی که تأثیر مستقیمی بر عدالت داشته و منجر به افزایش اعتماد و سرمایه اجتماعی می‌شود و البته برای محقق شدن تحول نیز به آن نیازمندیم، ایجاد شفافیت است. اگر سازمانی بتواند عملکرد خود را بر اساس واقعیت‌های عینی، در قالب یک سامانه در اختیار افکار عمومی و در معرض دید مردم بگذارد، اقدامی ارزشمند در مسیر تحول، عدالت و اعتماد صورت می‌پذیرد و در این صورت است که می‌تواند نقاط قوت را شناسایی و توسعه بخشد.

موسوی با اشاره به اینکه که مدیریت در سازمان تأمین‌اجتماعی، مدیریت ثانیه‌هاست، گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی، سازمان اعداد و ارقام بزرگ است و بسیاری از اعداد و ارقام عملکردی این سازمان ازجمله تعداد مخاطبان، حجم خدمات و ارقام گردش مالی، در هیچ سازمان دیگری سابقه و نظیر ندارد. اعداد و ارقامی که در سامانه تأمین‌نما در معرض دید عموم مردم قرار گرفته است، ارزش برآوردی خدمات ارائه شده توسط سازمان تأمین‌اجتماعی را نشان می‌دهد.
وی با اشاره به این‌که برای تأمین این حجم از منابع باید از همه امکانات و ظرفیت‌ها استفاده شود و باید مواظبت کنیم که این منابع در مسیر صحیح و برای تحقق اهداف سازمان در خدمت به اقشار تحت پوشش به‌درستی هزینه شود؛ از پیشگام شدن سازمان تأمین‌اجتماعی در جهت مردمی‌سازی و ایجاد شفافیت ابراز خرسندی کرد و افزود: سازمان تأمین‌اجتماعی سازمانی متعلق به مردم است. سازمانی با وسعت خدماتی به پهنای ایران که اگر در حوزه مدیریتی خود با اثربخشی همراه باشد؛ رضایت عمومی ایجاد می‌کند و اگر خدای ناکرده اثربخشی کافی نداشته باشد، به این معنی است که از منابعی که در اختیار دارد؛ بهره‌وری مناسب را ایجاد نکرده‌ است.
دکتر موسوی با اشاره به اینکه اگر سازمانی این جرأت و جسارت را داشته باشد که عملکردش را در قالبی مانند «تأمین‌نما» در معرض دید مردم بگذارد، گام بلندی در مسیر تحول برداشته است، گفت: ما معتقدیم شفافیت آن چیزی است که می‌تواند ما را در تحول راهبردی به قله‌های بلند آرمان جمهوری اسلامی یعنی تحقق عدالت برساند.

آدرس کوتاه شده: